One week ago

Yes, nu är det en vecka sen vi gick omkull och såret har läkt mycket bättre än jag trott det skulle och ser friskt och fint ut :D GO VIGGI!!! Det får jag ju ge henne ändå, bra jäkla läkkött har hon allt!
Satt i sadeln igen idag, kände det var dags haha, blev en tur i skogen där vi joggade (ångvältade fram på stigen) och utforska skogen lite. Blev en ganska lång tur men lugn så det var skönt i kvällssolen. Stigen varierade från bred till supersmal och slingrig till stening till sandad och lite backig, väldigt bra variation. Väldigt bra för fröken fräken också att tänka till liiiite i alla fall var hon sätter fötterna (gick sådär från hennes sida)... Såret såg lika bra och torrt ut när vi kom tillbaka så det verkar inte spricka av lite trav och skog så det kör vi på :D
 
Annars var vi första gången i stallarna idag i skolan och lärde oss hantera djuren och vad som kommer på vår praktiska tenta nästa vecka. Hundar, hästar och getter såg vi, supergulliga allihopa haha! Vi vägde hästar, lyfte hundar och hade genomgång av säkerhet och allmän hantering, kul dag :) I min grupp fick jag visa på häst medan läraren förklarade. Känner mig inte helt bekväm när alla kollar precis vad man gör och läraren kollar men det var - led hästen, vänd hästen, väg hästen, tempa hästen, lyft ett ben osv. Det var saker jag ändå kände att, jo, detta har jag pretty bra koll på hur man gör på rätt sätt och inga klagomål fick jag så var nöjd ändå haha, skönt att det sitter ;) 
 
En bra dag helt enkelt, skinande sol, en skoldag jag kan ha fler av och en härlig tur i skogen med bästis!
 
Dagens sår för den intresserade!
 
En vecka emellan bilderna, sjukt ändå!! 
 
Missnöjd pluttis i sjukhage