Ny plan för fröken V

Ja, min lilla svacka ridmässigt är ju något som jag snart hoppas ta mig ur. Den här veckan har jag fått rida mycket iaf, tisdag: 2st, onsdag: 4 st, torsdag: 2 st och idag blir det två. Träningsvärken har infunnit sig och efter att Viggson i onsdgs försökte sig på ett caprioll-liknande hopp nockade hon mig ordentligt i käken så är fortfarande lite svullen och har ont i den... Dessutom sträckte jag konstiga muskler lite här och var när jag försökte klamra mig fast och inte ramla av, och kvar satt jag 1-0 till mig ;) 
 
I alla fall så är min gamla tävlingsplanering med Viggson skrotad och jag jobbar på en ny. Jag vill dock inte planera för långt fram för jag känner att vi är i ett litet mellanläge nu där det antningen kan gå väldigt fort fram, eller tillbaka några steg igen. Vill inte stressa och vi är inne i en liten period där hon är ganska svår hoppmässigt, lite oberäknelig och tjurig faktiskt. Dock tror jag att hon besväras ganska mycket av vänsterbogen igen och hon har säkert andra spänningar också.. 
 
Planen är i alla fall än så länge att tävla i Perstorp imorgon, 7/3, och hoppa 90-95 cm, bra att de har 95 tycker jag :) Sedan hoppar jag över en hoppträning hemma nu för att istället åka till HFK och träna markarbete för K-G Svensson den 12-13/3 vilket ska bli superkul. Har aldrig tränat för honom men markarbete är precis vad vi behöver och alla jag har pratat med tycker K-G varit super :)
 
Eftersom jag känner att det är något som besvärar henne vill jag inte fortsätta träna så länge till med det och kommer därför åka upp till Stefan på kliniken på min födelsedag den 18/3 och behandla henne. Då har det gått strax över tre månader sen förra behandlingen och tre månaders mellanrum är optimalt nu så länge hon har problem och behöver det. Yes, pengarna tickar iväg och det är en jäkla bit att köra upp till kungsbacka. Men jag lägger så mycket tid och kärlek och pengar på den här hästen och just nu är hon min enda fokus och då är det klart att hennes välmående är prio 1. Så då väljer jag att lägga de extra hundralapparna på att få henne kollad av Stefan ordentligt!
 
Efter K-G där är det lite paus för behandling och skogenträning och sedan siktar jag på tävling i halmstad igen den 27-28/3 och hoppar då 90 på fredagen och 95 på lördagen som det ser ut nu :) Sen det är det oklart vilka tävlingar det blir, får se hur hon känns, men två tävlingar i mars är planen än så länge, sedan är väl målet att debutera 1m efter det, eller gå tillbaka och hoppa pay n jump igen, vem vet hur det blir?