många bollar i luften

Mycket i skolan som vanligt, två av fyra "papers" är klara så om två veckor är det lite lugnare igen. Jag har haft en extrahäst fyra dagar förra veckan och fick då rida en väldigt fin och välskolad 7-åring. Roligt att rida andra hästar ibland och framför allt när det är fina. Han är säkert över 1dm högre än Viggson så jag kan ju säga att jag verkligen fick rida ;) 
 
Pay and jumpen vi skulle åka på i söndags blev inställd på grund av ett influensafall lite utanför Halmstad. Tråkigt att inte få åka iväg för vi var inställda på det och hade behövt det, men absolut inte värt att riskera någon spridning av influensa. Istället hoppade vi hemma och det gick bra tills det inte gjorde det! Ett klassiskt unhästmisstag att helt plötsligt inte hoppa upp utan hoppa genom hindret gjorde att Viggson slubblade, gick ner på knä, körde huvudet i sanden och lämnade mig där nere. Chockad och skärrad häst och ca 20 min att ta sig över en bom sen, men vi tog oss igenom det och avslutade med att galoppera över ett minihinder. Första gången jag ramlade av henne, glad att det gick bra!
 
Skrittat barbacka på sköna turer och haft en otrolig träningsvärk som nu börjar släppa. Idag på kvällen ville jag småhoppa lite för att se om hon tappat självförtroendet efter krashen men hon tvekade inte alls på de små räckena som stod uppe. När vi sedan gav oss på ett kryss som stod där vi hade kraschat tog det stopp en stund. Vi la ner det och efter lite övetalning var det inga problem längre. Hoppade en hel (väldigt låg) serie med travbommar in, studs, ett galoppsprång - räcke, två galoppsprång - oxer. Vi har aldrig ens hoppat studs innan men den serien löste hon otroligt bra. Duktig pålle verkar inte blivit helt avskräckt av vårt fall vilket är skönt och hur hon är att hoppa en bana sen får vi se men lite småhinder såhär var i alla fall inget problem :)
 
Jobbat med Gårdschipsen idag och ska även jobba hela dagen imorgon samt lördag. Söndag bjuder på en tur till Helsingborg på en liten inspirationstripp och kolla på Swedish Riders Trophy :) Full rulle, as usual!