Workin´ 9 to 5

Den här veckan kan jag verkligen säga har gått i ett. Jag räknade ut att jag sammanlagt har jobbat 47h från i måndags och även x antal timmar i stallet efteråt för att ta hand om den lilla råttan. I torsdags var jag så trött att jag somnade halv 10 men vakande i och för sig pigg och glad kl 6 på fredagen. Jag är verkligen en morgonmänniska, vill helst vakna så tidigt som möjligt innan resten av världen vaknar. Idag kände jag dock att det var en lång och välbehövd sovmorgon (med sovmorgon menar jag 9.30) och det var skönt att vakna utan en klocka. Det känns som att man alltid ska upp till något vilket gjorde att när jag nu inte hade någon tid att passa så låg jag ändå och funderade på vad det är jag har missat...
 
Jaja, nog om det, jag och Fröken V har varit ute på våra små promenader på kvällarna för att sysselsätta oss och jag har även masserat henne lite och börjar få in tekniken på de nya övningarna. Det är så himla mörkt mörker ute nu att jag är livrädd för att bilar som är ute inte ska se oss där vi promenerar så jag bakar in både mig och Viggson i refelxer. Har alltid varit lite sisådär med reflexer och tyckt att de är fula och jobbiga men efter att en bil knappt hann stanna för Linn och Fendi, trots att de hade reflexer på sig, har jag blivit skitnojig och vill helst plasta in både mig och häst i reflexer så fort vi lämnar gården i mörker. 
 
Imorgon kommer hovis (alltid intressant att se hur det går) och då åker även snösulor på. Annars väntar också lite jobb och födelsedagsfirande av Moa imorgon, busy busy! ;)) 
 
Den självlysande masken, byggd av två ländtäcken!