Another week another dollar!

Den här veckan har gått fort vill jag lova och varit sisådär kanske. Det snöar en dag och lägger sig jättefint och mysigt och sen är det runt nollan och bara is kvar, is is is, överallt is och ingensatns att rida.. varit så i två månader typ nu och det suger faktiskt. Jag åker ju ca 4 dagar i veckan nu till ridhus så jag får ju ridit ordentligt ändå men det blir ju ändå lite krångligt och lite dålig omväxling på ridpass. Lite jogg och skrittpass går an i skogen men hade velat galoppera slut henne nånstans ute snart. Jaja, den som väntar på något gott ;) Sedan har vi haft praktiska övningar i skolan och ja, jag kan ju säga att jag och läkemedel är kanske inte bästisar än.. haha! Men vi ska bli, får bara lägga ner väldigt mycket tid nu på att allt ska sätta sig. Det är så många olika moment vi ska kunna men det ska nog sätta sig framöver, måste bara sätta igång nu he he .. 
 
Viggi är väldigt fin att rida, lite problem jag måste jobba på, bla. att sluta hänga på vänstersidan/yttersidan i häger varv. Så jävla jobbigt och jag försöker verkligen tänka "tyngden i höger stigbygel, tyngden i höger stigbygel, sitt rakt" osvosv men det går lixom inte... Och Viggs hjärnspöken är tillbaka och hon tittar på allt typ, jag har väl lika många spöken jag så vi är nog en dålig match. Nej, skoja men jag ska prata med min tränare på tisdag och lägga upp en strategi för hur jag ska tänka med ponie framöver så vi har en plan att jobba vidare efter. Det ska nog bli bra, hon är sjukt mycket starkare nu i kroppen och väldigt lydig och kan så mycket mer än jag tror haha, vilket är kul när jag testar något och hon bara kan det ;) Men måste få ihop hoppningen lite (mycket) mer bara.
 
Har jobbat tors-sön nu så är pretty död kan jag säga.. Men cash is king och nu är det tre veckor till min sista jobbhelg så det är skönt. Morgonfodring imorgon som vanligt på måndag som brukar vara min dag. Dags att sova lite, hörs nästa vecka as promised ;) Då ska vi hoppträna och även åka på vår första pay and jump på ett år typ, kmr gå kaos men det är det träningstävling är till för och nu är det dags för oss att ta tag i detta!!
 
Juste, ponie har bytt box och fått ett fönster :D 
 
She loves her trees!
 
Vill ju ändå inbilla mig att hon tycker det är kul att hoppa
 
#1 - - Anita:

Söta bilder :D

#2 - - Anonym:

Hon ser ju ut att älska hoppandet!! Kämpa på med skola, jobb och häst - du är bäst!!