Quick update

Känns som att det var längesen jag gav rapport om livet nu, har inte ens öppnat min dator på hela veckan utan bara varit i skolan, jobbet, pluggat, stallet eller sovit. Helt sjukt att veckan redan är slut. Min hjärna är slut också för jag kunde för mitt liv inte komma på om jag hopptränat denna veckan eller inte, det kändes som att det var för två veckor sedan och att jag missat den här veckan. Men när jag kollade i kalendern så visst var det i tisdags vi var iväg bara att det kändes som en evighet sen. 
 
Så ja, jag pluggar och puggar och är pretty stressad för den här tentan. De glömmer att alla inte läst naturkunskap för att komma in här så de säger att allt är repetition och går snabbt vidare till "högskolekemi". När jag inte känner igen ett enda ord från "repetitionen" så är det ren grekiska när de går igenom högskolekemin.... Har en del catching up to do så att säga, sisådär några år från gymnasiet att läsa in och förstå innan jag är på samma nivå som de som läst natur redan. Jaja, bara att kötta på (vilket jag gör) men det lämnar inte mycket tid till annant. 
 
Om mindre än två veckor har vi tenta på biokemi med celler och dess olika processer och uppbygnad och ämnesomsättning och vävnader osv. Och sedan röresleapparaten på hund, häst och katt. Dvs. latinska namn på alla skelettdelar, muskeldelar, leder och ligament och vad som skiljer sig emellan arterna. Kul saker men inte kul när det blir korvstoppning! Jaja kämpa ;) 
 
Viggson rullar på som vanligt, har hittat en tränade jag fick en bra känsla av nu första träningen, så ska köra på det ett tag och se vart det leder. Hon pin pointade direkt våra problem och gav konkreta saker att jobba på hemma. Största jobbet nu är galoppen, att få ett större register med snabbare aktion så att vi bättre löser de skitlägen jag allt för ofta sätter henne i. Jag är sjukt ringrostig så måste verkligen hoppa mycket småhinder och få känslan tillbaka och träna så mycket jag har råd med så att vi kan få den hjälpen vi verkligen behöver (jag i alla fall). 
 
Självförtroendet har varit lite i botten det senaste och det känns som att jag inte gör Viggson rättvisa. Hon hoppar så himla väl och bra men jag lyckas inte hjälpa henne framåt och bygga upp hennes självförtroende alls, sabbar mer. Hon är så försiktig att det sätter käppar i hjulet och jag behöver hjälp att komma vidare. Den här hösten kommer jag bara lägga all tid och pengar på träningar och inte starta något alls. Förhopningsvis gör jag min läxa rätt hemma och inför nästa år har vi blivit ett säkert ekipage med bra självförtroende och tillit och kan inta banorna igen. Känner mig mer motiverad nu igen i alla fall, och peppad, för jag vet att om vi bara jobbar igenom detta och jag skärper till min ridning så kan vi nog bli ganska bra ändå :)
 
 
 
Prinsessan har blivit klipp också, så himla dukitg och stilla över hela kroppen nu, bäääst är hon ;) 
 
Kapade manden lite med, helsnygg nu!
 
 
Sötpepsi som bara vill ha uppmärksamhet