Bokat!!!

Jag tror jag vågar lita på schemat som ligger ute för nästa kurs (eller jag har valt att göra det i alla fall) och då är vår sista föreläsning den 20:e dec. Så på kvällen där så åker jag heeeeeeeem :D :D :D Längtar löjligt mycket redan nu. Ska stanna en vecka så jag åker tillbaka den 27 på kvällen igen. Det är första gången jag åker hem sen jag flyttade upp till Upssala i augusti så en veckan känns välbehövligt! Får se vad jag gör med kräket men någon kanske kan bli mutad och ge henne lite mat en vecka, ska jobba på det ;) 4,5h ska det bara ta med tåget och 467 kr kostade det tur/retur, ändå sjukt billigt mot vad jag räknat med. Är ju ute i god tid också och åker på kvällen också så det gör väl sitt, men så PEPP!
 
Har även bokat skoning för ponie om två veckor. Han på UDS skodde så fantastiskt så det får bli dyra pengar på honom igen. Hon är sjukt fin i hovarna fortfarande och eftersom hon har vuxit lite ojämnt i hovarna (vad det nu berott på, bogen säkerligen) så känns det skönt att ha honom så hon proffshjälp att fixa tossingarna så de håller sig :) 
 
Annars rider jag lite halvbra pass utan sadel och på hack. Var i ridhuset i torsdags och då var hon superfin. Man kommer ju verkligen åt henne nu när jag är barbacka. Förvänd galopp, byten, skänkelvikningar, ja allt satt som en smäck :D Duktig ponie! Hon blir lite tung i handen på hacket men ändå helt okej, kul att ha ett hack nu som jag kan växla lite med ibland. Framför allt perfekt att ha på mina klätterturer när jag bara skrittar i skogen.
 
Fick besök av mami och papi i fredags och jag fick äran att sova på hotell med dem i stan, kuuuuuuul :D Och dessutom satt min kära lillebror utanför badrummet när jag kom ut och överraskade mig. Så det blev riktigt famljemys, så himla himla himla kul att träffa dem! Har man väldens bästa famlj så har man ju alltid mys och kul. Så det blev restaurang och lite vin och en tur på stan och lite shopping och överraskning och megagod hotellfrukost. Ja, två sjukt bra dagar helt enkelt!! Känns tomt när man sitter sjäv igen men nu är ju julbiljetten bokad så bara att plugga på och låta tiden gå fort så är jag snart hemma igen ;) Dessutom kommer mormor och kusin vitamin upp i dec och hälsar på så det har jag ju att längta till också <3
 
Var på sittning igår som var ganska rolig, allt handlar ju om vilket bord man hamnar på och mitt var väl sådär roligt haha. Men det blev en sen kväll som fjäril (klädkod kavaj, tema fancy animal) så idag blir det chips och pizza, mmmh. Och en tur i skogen i solen med ponie :)
 
Grumpy as always!
 
Skoja ;)
 
Alltid lika glad att se sig själv
 
Ser ut som en bättre barnprogramledare
 
#1 - - Anonym:

Här är det också längt❤️