Söndagsångest?

Helgen har gått fort och inte känts som en helg för jag har jobbat hela dagarna, 6-16 lördag och 8-18 idag. Goa pengar den 25:e i alla fall. Var bra jobbdagar ändå, alla är supertevliga som jag jobbar med och jag tycker det är väldigt kul i charken. Jag packar upp all fisk och skaldjur och gör det fint, hjälper kunder, skivar skinkor och rekommenderar ostar. Riktigt roligt och väldigt avkopplande, man hinner inte tänka på så mycket annat och träffar för det mesta trevligt folk :) 
 
Viggson har fått ta det lugnt i helgen, löslongerade henne i lördags, tänkte longera vanligt men hon fick gå lös innan och sen började hon springa runt mig så vi körde på det haha! Gjorde lite lydnad och backa och vände och hon är sjukt duktig. Backar när jag står bredvid och backar och vänder ifrån mig så fort jag höjer handen typ, lättlärd den där. Idag fick hon vila. 
 
Igår rymde hon förresten, haha. Eller snarare Oliver, hennes trogne hagpolare, som var överdrivet nojig när jag tog in dem gjorde så jag tappade henne. Han vände om och prejade mig nästan när vi gick ur hagen, så för att stoppa honom tappade jag Viggson som inte var sen med att ta chansen och pipa iväg... Hon är ju ganska mesig dock för hon vågade inte springa bortanför parkeringen (är tackasam för det) och hon måste ha sån koll på allt hela tiden och suger på att göra två saker samtidigt så hon får lixom aldrig upp nån fart. Bara springer med huvudet i vädret och pejlar läget, wierdo! Sprang en sväng över gårdsplanen och stressade upp de andra och eftersom hon ALLTID är hungrig på allt ställde hon sig bredvid några stallkompisar och käkade tills jag hämtade henne. Skönt att det inte var halt och att ponie var ganska snäll, inte hennes fel att jag tappade henne ändå, dumme Oliver (som typ alltid är snäll haha)! 
 
Det var den helgen jao. Kollar alla annonser jag kan på sadlar men hittar NADA :´( Får ha bett på henne igen nu så jag ska tömköra en del igen hade jag tänkt, för att försöka växla träningen på något sätt. Ska ta tag i plugget igen nästa vecka också, have to!!
 
Varför ser ni så påkomna ut!?