Ohästigt igen

Ja, nu kommer ett till ohästligt inlägg whopidop! Nej, men jag sitter ju här med min fullspäckade vecka och betar av dag för dag vilket går över förväntan bra faktiskt, igår unnade jag mig till och med att hänga i stallet till kl 21 för där hände det spännande saker ;) 
 
Annars har jag två punker att ta upp, nr 1:
Som jag skrev för typ två-tre veckor sen nu så hade vi vår sista hemtenainlämning då och jag satt som vanligt och nojade mig över den men tog mig sedan samman och skrev ihop lite blahablaha om något jag redan glömt. Men jag skrev det på två timmar, läste igenom och ba, jo men detta kan väl få 1 av 4 poäng i alla fall så jag får godkänt... Jag la ner noll tid och det enda jag kände var väl att jag försökte låta väldigt säker i mina argument (som jag inte riiiktigt var så säker på) men fake it til you make it! Igår fick jag betyget på det, 3 av 4 poäng blev det, nästan full pott asså, och det av en lärare som är väldgit sträng också, how did I do that reallyyy!? Vet inte! 
 
Antingen är lärarna trötta eller så har jag en väldig tur eller så har jag under mina tre år faktiskt blivit väldigt bra på att argumentera för min sak och styrka den med litteraturen. Och jag kanske ändå reflekterar ganska bra kring saker nu utan att tänka på det efter tre år av indokrinering ;) Jag vet inte, men jag säger hela tiden att jag ordbajsar hit och dit men överlag under våren har jag fått 3/4 poäng på alla halvdanna uppsatser jag lämnat in, någonstans borde ju min tur tagit slut om det var den jag levde på. Så kanske, kanske har högskolan lärt mig ett och annat ändå ;) Who knows, men det lugnade mina nerver inför slutrapporten iaf!
 
Sedan till nr 2:
Kort och gott, jag behöver någon som lagar mat till mig... Den här veckan vet jag faktiskt inte vad jag ätit, jo kaffe och kladdkaka, köttbullar på kampanjpris som jag åt direkt ur paketet. Sedan tänkte jag att jag behövde något mer än bara köttbullar så då kokade jag lite pasta men orkade inte steka köttbullarna så det blev ostekta köttbullar till förrätt och pasta och ketchup till huvudrätt. Tror jag åt en äcklig köttbit i söndags med pommes till, den var lixom 95% senor och fett och det är något jag inte ens kan försöka att äta, så jag pillade isär hela biten och till sist var det inget kvar, fyra tuggor kanske hahah ;) Längtar tills jag blir rik och kan köpa gott kött!! Så mackor, kaffe och kladdkaka är i princip det jag klarar mig på nu, jag ska skärpa mig, I know, men det är inte högt upp på prioritering just nu! I´ll get there some day! 
 
Kan ju avsluta med lite häst ändå, Viggson är fortfarande jättefin att rida :D (klappar händer) och idag väntar träning för KG Svensson igen. Jag hoppas att han känner igen henne från förra gången så han kan se hur stor skillnad det är. Men Linn ska komma dit och kolla så om jag fjäskar lite kanske hon vill filma ;) Annars har jag en del filmer som ska upp snart, ska bara få lite tid över, haha! Igår hoppade vi ett mer ordentligt vattenhinder med vattenmatta med vatten i, kuddar för att förlänga det och murdelar för att markera det. Det blev väl kanske någon meter långt eller så, bra början för henne :) Hon var först livrädd men när vi styrde på det så gick det som tåget (vi hade infångare också för säkerhets skull haha), duktiga lilla häst hon är verkligen klockren det lilla vi hoppat nu :D Bästaste! Filmen finns på Instagram men jag ska lägga upp det här också sen ;) 
 
#1 - - Sofia:

Fin bild!

Svar: Tack :)
Mathilda Nygårds