Motivation jao

Jag har ganska bra med motivation till allt just nu förutom till att blogga hehe! Jobbet på posten har börjat och det har varit otroligt mycket att göra nu under midsommarveckan och veckan som varit. Efter jobbet är det direkt till stallet och sen är man hemma runt 9 och då är det bara att fixa mat till dagen efter och sedan slänga sig i sängen, svårt att trycka in så mycket mer faktiskt. Helgerna däremot ägnas åt roliga saker vilket också gör att jag hellre gör det än att blogga tyväääärr.. Men jag kan hädanefter utlova ett blogginlägg i veckan i alla fall bara för att uppdatera att jag och mitt kräk lever och mår bra, leverera lite bilder också kanske, we´ll see ;) 
 
Viggson gottar sig i annars i hagen cirka 12 timmar om dagen i gräs upp till magen så henne går det ingen nöd på haha. Hon har haft en period nu där hon varit otroligt bråkig och omöjlig att rida ut på så jag har tömkört en del och skrittat på asfaltsvägarna där jag vet att hon går fram. Fendi däremot har verkligen steppat upp och blivit en klippa att rida ut på så jag och Viggi har börjat haka på dem, vilket funkat fint. Ombytta roller haha eftersom Viggi brukar vara en klippa, kul att de varierar i alla fall ;) Idag red vi en monstertur på 1,5 mil upp och ner för backar, helt underbara slingor i skogen och på slutet vill jag lova att båda hästarna var mjuka som smör och såg nöjda men trötta ut haha! 
 
Planen med Viggson nu är att fortsätta variera mer med arbete från marken varvat med uteritter med styrka, lydnad och kondition vilket är perfekt på vägarna som finns runtomkring. Tror det var helt perfekt för Viggi att få chansen att träna på slingorna runt omkring stallet. Hon har börjat muskla på sig ännu mer och blivit mycket lydigare och starkare. Två veckor till kör vi ridning och sedan får hon faktiskt två veckor helt vila och en vecka skritt, lätt arbete för att slappa till det ännu mer. Hon har ju haft några månader nu, sedan början april, där hon gått lite mer på havfart, eller snarare jobbat mest med lösgörande, bara rida ute, kanske två ordentliga pass i veckan, två vila och resten jogg, promenad, skritta i små backar osv.. Fokus på uppbyggnad bara och hon har ju hållit sig frisk nu längre tid än på länge och hon har kommit in i stallmiljön jättebra nu :) Efter sommarlovet i mitten på juli sätter jag igång på allvar och ska börja träna och har sedan siktet inställt på tävling igen i slutet augusti kanske, vi skyndar inte vi haha, det känns skönt att hon får komma ut sin trotsperiod förhoppningsvis nu också och även få en ganska kravlös sommar innan jag sätter igång mer seriöst mot tävlingar ;) 
 
Well, till we meet igen då, lite uppdaterade nu i alla fall, ha de gött haaaaj!
 
Jag hade hand om Fendi i några dagar över midsommar när Linn roade sig i London, jag och Fendi bondade och Viggson och Fendi visade prov på sin kärlek genom och gosade mest hela dagarna! Bästa kräken som finns!
 
Jag har aldrig haft Viggson som handhäst innan men jag tänkte att hon brukar ju vara väldigt uppmärksam och lydig så jag chansade och testade och det gick ju som en dans, joggade dem till och med en bra bit så de fick röra på fläsket lite, det kallar jag multitasking ;) 
 
 
Viggson och Contessa är verkligen töntiga och kära i varandra, hänger vid grinden om den andra är borta och vill helst beta på samma grästuva - gullisar!