Break

Jag känner att det verkligen är dags för ett break för både mig och Viggi. Den senaste veckan har varit lite kaosartad tycker jag faktiskt och idag späddes det på IGEN även om det inte var Viggsons fel. Hon som jobbar  stallet skulle visst ta in ponnyerna som går bredvid Viggi och lämnade då henne ensam med ursäkten att hon inte ens såg att Viggi gick bredvid.... Jag vet inte ens hur man kan missa att en häst går 3 meter ifrån en annan och betar men V blev då helt ensam vid gräshagarna och hoppade över staketet, travade till stallet och in i sin grushage.
 
Skönt att hon travade direkt till sin grushage och inte sprang iväg någonstans men detta borde aldrig fått hända från början! Kollade över henne och masserade henne lite idag och hon verkar okej, lite gallig i benen men det är ju förståeligt och hon travade jämt när jag tömkörde henne.
 
Nej, jag känner mig lite matt på allt som hänt nu och tror som sagt att vi båda bara behöver ett litet break. Ska tömköra imorgon på morgonen och vänta in hovslagaren som ska slå på tappskon innan jag tar första tåget hem till familjen :))
 
Viggi får gå på gräset hela helgen och jag hoppas vid alla gudar att hon håller sig i skinnet nu! Har snällt folk som hjälper mig med henne så det känns super. Sedan blir det en helt hästfri helg med bästa vänner och Summerburst, kunde inte längtat mer faktiskt och tar nu ett break i bloggandet med tills på söndag :)