Trubbel i paradiset

Ja idag är jag lite lessen och smått bekymrad sådär. Viggsons broddtramp var inte alls så bra som jag hoppats. Tänkte väl att det skulle gå fint att rida i snön eftersom den är så himla ren så såret inte skulle bli smutsigt. Men snön och allt som kommer emot det gör också att det inte slutar blöda och får en chans att läka. Skit, skit, skit broddar säger jag bara, eller dom är ju bra ibland med just nu är jag arg på dem. 
 
Så det blir ingen tur i den stilla vinden i nysnön varken idag eller imorgon, nepp. Det får bli boxvila i helgen med små promenader för att rasta lite och en önskan till gud att det går snabbt att få såret någorlunda ihop. Nu är det inpackat igen och broddar av så kom åt att linda fast det hela vägen runt hoven nu när hon ska stå inne, hoppas detta håller nu. Usch, det är på en så fruktansvärt dumt ställe det sitter, men är ändå glad att hon inte har ondare eller är halt!
 
Jag checkr nu ut efter en sjukt intensiv vecka med mycket nytt och mycket som hänt. Tacokväll med godis och nachochips med mig själv och en film ska bli underbart. Over and out!
 
 
0 kommentarer publicerat i Häst
Taggar: broddar, häst, skada, snö, unghäst