Why so tired?

Early mornings varje dag i flera veckor nu. Först var det insparksveckan och då var jag i stallet kl 6 för att hinna med allt och sen skadade hon sig och då var det stallet varje dag innan skolan för att kolla och lägga om bandaget. Längesen jag sov ut ordentligt haha, älskar i och för sig att vara i stallet på morgonen, mysigaste som finns. Säkert min kropp som måste ställa om sig lite till nya rutiner och nya tider, därför känns det också bra att ha det som rutin att alltid vara i stallet på morgonen så får min kropp en tid att förhålla sig till vilket vi mår bäst av, min kropp och jag ;) Föreläsningarna börjar så olika i tid så blir ingen rutin där direkt. Dock är jag trött hela tiden, somnar astidigt på kvällarna (så skönnnt haha) och på morgonen är jag trött och på dagen får jag en dipp också... wierd! 
 
Har i alla fall börjat läsa mer i min pluggbok och även jobbat i grupparbetet och kollat lite lagar och så som vi ska kunna, känns ändå skönt att kommit igång med plugget, göra något konkret :) Hade även det första seminariet igår om våran framtida roll och vetenskaplighet och så, inte så spexigt men ändå bockat av något haha ;) 
 
Ska se om jag kan få tag på hon som har hand om ridhuset i närheten så jag kanske kan få anläggningskort där och rida mer ordentligt. Nu har det varit mycket skogsturer på små stigar, vilket Viggsoni och för sig mår sjukt bra av för koordinationen haha, no more snubblingar tack! Men ridbanan är för dammig nu när det inte regnat på så länge och såret har ju inte riktigt läkt än så avvaktar med den lite till. 
 
Idag testade jag att släppa henne i en lite större hage utan bandage på, hon var överlycklig haha! Får se i eftermiddag sen hur såret ser ut men det har läkt ihop mycket och är mest på ytan nu så hoppas det inte spricker under dagen. I så fall får jag gå tillbaka till sjukhage och linda henne igen men hade varit skönt för bådas skull om vi slapp det, håller tummarna. Förhoppningsvis nu då behöver hon bara vara lindad på natten med allt damm i boxen. Hon känns väldigt fin att rida annars, mjuk och bra och pigg och lydig :D 
 
Skön morgon och glad ponie att det finns gräs!
 
Sjukt fint väder hela veckan! Skönt när man cyklar överallt haha, minst 1,2 mil varje dag blir det ;) 
 
Typ halva storleken nu mot förra veckan
#1 - - JUNITJEJ:

Stackars häst!