Well that´s a pretty bra weekend

Inte jättelata dagar kanske men i alla fall bara utflykter till stallet och inte till skolan också ;) Jag har skrivit klart min seminariereflektion nu kring hur man läser av smärta på hästar - intressant! Och jag ska göra lite smått med ett grupparbete innan imorgon bara. Annars är det lite städ och fic med Viggson som gäller, och äta mums och unna mig såklart haha! 
 
Viggson sköter sig bättre nu när jag leder henne med kedja... Jag ska ta en längre skrittur på henne sen idag och gå i skogen lite. Såret ser bra ut och har läkt mycket så min plan är att lufta såret när jag är där och rida lättare pass typ på en stig i skogen, på asfalt eller gräs och jogga lite där det inte dammar något. Sedan har jag lagt om ett lättare bandage nu som bara ligger över knät och sedan en vanlig linda under som hålller det på plats. Blir mycket lättare att lägga om och hon rör sig lite bättre i det också. Det viktiga är ju att såret inte blir infekterat så det måste vara inpackat tills det läkt lite mer, men vill ändå låta henne få det luftat. Så får hon vara lindad i hagen och boxen och så sätter jag igång henne lite i smygfart sådär och luftar såret. Så hon får stimulera sig lite, stackarn kryper ur skinnet snart (jag med) :) 
 
Så skönt med en lugn helg och att hinna se en film på kvällen utan att bara däcka så fort man lägger sig. Är i stallet varje morgon halv 7-7 och kollar bandaget eftersom hon är så jobbig med det. Men skönt att komma hem sen vid 9 tiden och ta en lung frukost (suttit ute både igår och idag i solen) och ha kissemiss som sällkap ;) Pratat massa med mamma också och fått uppdateringar hemirfån om livet för alla där. Och med bästa Linn, som dessutom tävlande igår för andra gången i år efter magsår och tråkigheter, och de gjorde de fenomanlt fint, tvåa och trea och massa rosetter :D Så välförtjänat!! 
 
Gårdagens sårstatus för den intresserade ;) Bara att följa läkningen!
 
 
 
#1 - - linn skjetne:

men gud vad det har läkt bra redan!? Heja viggi, dags att bli frisk så ni kan äga alla i uppsala (på tävlingsbanan då). Jag och fendi sänder er friska hälsningar och vi saknar er! PUSSSSSSS

Svar: Haha ja det får jag ju ändå ge henne, bra läkkött, något bra i hennes olyckor ;) Vi joinar er snart på banorna runt om i landet, vi väntar några veckor extra bara. Vill ju ge de andra en chans ;) PÖSSS
Mathilda Nygårds