Update

Viggson verkar tack och lova ha klarat sig från att få skit i leden. Ingen temp eller hälta och hon är lika pigg och glad som vanligt, om än väldigt olycklig att bli lämna i box och nu sjukhage utan att fatta varför, snuttis! Men jag har baddat och tvättat och lagt om det två gånger nu och jag är supernoga med att hållla koll på henne och kommer fortsätta med det, men det ser bra ut med läkningen. Så himla himla orolig att skit ändå ska lyckas ta sig in i leden och då är det typ hejdå, usch.. Men vi promenerar och betar massa och jag ger henne sjukt mkt äpplen och massa hö så hon har att tugga lite på under dagarna :) 
 
Det har mest blivit ett sjukt flängande fram och tillbaka mellan skolan och stallet nu den här veckan, men det gör inget, vad gör man inte för sin kuselus <3 Imorgon har vi föreläsning 9-12 så då hinner jag stallet en sväng innan skolan, sen tillbaka efter vid lunch och sen en kvällstur igen senare :) 
 
Idag var jag "ledig", hade en föreläsning i gruppdynamik men den kändes lite onödig + att jag kan ha varit lite bakis från igår och varit okapabel att ta mig någonstans förutom till stallet idag hehe. Det var en sjuukt rolig kväll igår när det var "hembjudningar" där vi skulle äta middag med professorerna. Vi har hört så mycket om den grejen från faddrar och äldrekursare att man MÅSTE gå på och inte vill missa det så vi gick, och tur var väl det för det var en grym kväll. Våra professorer var utklädda studenter som var ca 8-10 st i typ 34 olika grupper. Vi hade ett nr på handen och när ens nr blev utropat så var det bara att gå med. När vi kom ut så satte de ögonbindel på oss och ledde in oss i typ en husvagn där vi kördes runt och fick dricka nån groggblandning under färden (tur man inte blev åksjuk). Sedan när vi stannat fick vi ta av oss ögonbindeln och följa instruktioner på en lapp för att få komma ut. Vid det här laget var det ingen luft i vagnen och alla var sjukt kissinödiga så det var ett snabbt tempo att lösa uppgifterna - komma på en laglåt och dricka upp all dricka i flaskorna vi fått... Sen fick vi komma ut, presentera oss alla, leka massa lekar och äta lite mat för att sedan på kvällen mötta upp de andra kidnappade grupperna och festade på kåren. Vi var där tills stängning och som traditition då så ställer sig alla som är kvar i en ring och sjunger "Stad i ljus" innan man går hem, festligt haha. En sjukt rolig kväll som var den första riktiga festkvällen här uppe och ett skönt avbrott från att oroa sig över piggson några timmar :) - tills hon som morgonfrodrar smsade halv 7 att Viggi dragit av bandaget över natten...
 
Dumma häst, cyklade i koma till stallet kl 7 med en huvudvärk från helvetet. Molnigt ute men solglasögonen var såklart på, hade inte gått annars. Cyklade mitt i vägen för det skumpade minst där och ett skump och min hjärna hade exploderat typ. Stannade på Coop på vägen och köpte värktabletter och sen vidare till stallet. Ja, det var en pärs och ja, jag somnade om när jag kom hem igen ;)
 
Step by step Piggsons gedigna omslag
1. Tvätta med kompresser och koksaltlösning
 
2. Sorbact kompress
 
3. Soffban linda för att hålla på plats bättre
 
4. Bomull och gasbinda 
 
5. Vetrap och tejp för att hålla på plats
 
6. Tadaaaaaa, favoritfärgen med! Fancy