Gym, naaaah!

Stallet imorse som vanligt och kolla till Viggson, såklart hade hon skavt ner bandaget under natten, tror hon pillar med det för att det kliar under, hon vill gärna slicka på det när jag luftar det också, wierd ponie! Så la om hela packet och åkte hem innan föreläsning kl 9. Halv 9 sitter jag med kaffet i handen och hör hur det från ingenstans börjar regna ute, paniiiik, bandaget får inte bli blött. Ringde till Anki som bor vid stallet men hon svarade inte så fick slänga på mig skolkläder (vanliga kläder som är ovaligt att ha på sig) och ta kaffet i bilen ock åka. 8.45 var jag i stallet och tog in Viggson, la på ett tunt täcke och gav henne lite käk, 8.51 åkte jag från stallet, 8.57 parkerade jag bilen på skolan och 9.00 öppnade jag dörren till föreläsnignen! Ja, jag ville ge mig själv en stor high five och en kyss, så stolt haha!! 
 
Slutade kl 12 så åkte och släppte ut ponie igen när solen kommit tillbaka och lastade sedan ut 18 spånbalar från släpet som jag inte orkat göra innan. Körde och hämtade 900kg hösilage till kräket och lastade in det i släpet och lastade sedan ut det igen på stallet. Nej du, skulle säga att ett gymkort faktiskt inte känns superbehövligt, dagens träning gjord ;) 
 
Gick en promenad med en rabiat häst, hoppas verkligen jag får sitta upp snart och skitta ut, hon börjar gå mig på nerverna med hennes hjärnspöken och fasoner hon har nu när hon får noll stimulans på dagarna. Och skriker gör hon också, när man kommer, när man åker, när man precis släppt ut henne, när man kommer med mat, när man går, när man råkar kolla på henne, när hon hör något osvosv.... Skruttan har det inte lätt nu, hon fattar väl inte varför hon inte får röra sig när hon är fullt "frisk", mår bra och inte har ont. Jaja, härda ut ponie, snart är allt nog normalt igen <3
 
 
 
#1 - - Anonym:

Blir trött bara av att se det...heja dig👏