Big day coming up

Imorgon har jag min första riktiga tenta här och har lite ångest för att jag inte är så nervös som jag känner att jag borde vara... Kanske är för att kursen varit aningen luddig på vad man ska kunna så jag lär väl få mig en chock imorgon och inte kunna nått, hope not. Pluggade igår och ska till skolan igen idag, får väl försöka ha koll på det jag kan ha koll på ;) 
 
Igår på morgonen var jag och Viggson på utflykt till Universitetssjukhuset för att sko mitt lilla kräk. Hon var över förväntan snäll och duktig så jag behövde knappt muta henne med en slicksten, wierd! Hovslagaren var skitduktig, typ hovmästare här uppe och väldigt ung för att ha gjort så mycket som han och vara så kunnig, så det kändes ju bra :) Han förklarade också att anledningen till att Viggis hovar växer så ojämnt fram antagligen beror på de problem vi haft i vänsterbogen under åren. Eftersom hon är svagare i vänsterbogen och alltid lyckas krascha på den så belastar hon höger sida och ben mer för att avlasta. Det gör att den hoven får der tryck än den andra och då växer vänsterhoven uppåt och högerhoven skjuter framåt. Det märks ju mest på sommaren när hovarna växer snabbare men han sa att 6 veckors intervall på skoning var lagom för henne. Just nu var det inte katastrof utan ändå okej men det får inte blir mer, så jobba jobba med bogen nu. Så logiskt och typiskt att allt alltid kommer tillbaka till den jäkla bogen. Men skönt att veta att jag ändå jobbat med att underhålla rätt sak och kommer fortsätta ännu mer nu. Får jag ordning på vänsterbogen någon gång kommer hovarna växa jämt igen!
 
Jaja, nu måste jag börja plugga, skjutit på det som vanligt. Igår cyklade jag en extratur till stallet bara för jag kände för det, eller snarare inte kände för att plugga haha ;) Nej men det är intressant det vi lär oss och viktigt såklart att kunna mitt yrke och etik och etologi osv... Fun stuff 
 
Fick namnskylt och grejer på kliniken innan skoningen, kändes fancy haha fastän de missade ett c i Juxschotz...
 
Viggson och Oliver fick en stor hage igår också, Viggi springer iväg och Oliver tittar på haha