Nu skriver jag

Lite långt mellan gångerna nu jaja, sånt som händer, glad att hinna skriva i alla fall för det betyder att tentan är över och livet är tillbaka typ ;) Kändes väldigt bra i fredags när jag skrivit tentan så det var ju skönt att kunna släppa det helt nu. Men man vet ju aldrig hur det gått, om tre veckor kommer reaultatet. Förra tentan gick fint i alla fall, resultatet kom i onsdags :)
 
Så mycket som har hänt mellan pluggstunderna.Viggi har blivit lasrad igen och är väldigt fin i alla benen och ganska bra i kroppen. Det är över slutet på maken och ländryggen det spökar och nu också nacken lite. Laser var förra måndagen och då sa han att nacken kunde betyda att hon har ont i tänderna. Hon kollades förra sommaren i tänderna och var bra då men nån vecka innan laserkillen kom så hade hon börjat backa när jag skulle tränsa, och varje gång typ. Inget konstigt i ridningen sen men just vid tränsning betedde hon sig konstigt. Eftersom han då hittade en spänning i nacken också så kändes det som att tändera får bli första stället att kolla upp nu då.. Så imorgon har vi tid hon tandläkaren och får se hur det ser ut då :) 
 
Sen har vi ryggen... Jag har ju märkt det senaste att hon musklat ur vid manken och tappat en del där och nu har laserkillen sagt att hon har ont där också. Så i torsdags kom en tjej är uppe ut och gjorde en kontroll av sadeln, den klämmer bak på manken precis som jag misstänkt :/ Sedan är ju Viggi sååå kort i ryggen så hon sa det att eftersom hon är så kort och jag är såpass liten så borde jag ha en sadel på 16-16,5" och inte mer då den som hon har nu blir lite lång och trycker lite på ländryggen. Så domen blev att även om jag breddar den sadeln jag har nu så kommer den ändå ligga på gräsen till för lång och trycka bak. Då kände jag att jaja, det var ju bara några månader sedan i maj som jag letade sadel sist så varför inte göra om och göra rätt igen nu då... 
 
Dags då igen att få sålt min gamla sadel och hitta en ny, vilket verkar omöjligt till denna damen jag äger! Hon som kolla sadeln sa det att, "ja du har ju en en otroligt känslig häst som jag ser..." Weeell ja I know, känsligast på jorden typ, helst skulle sadeln nog sväva. Och just eftersom hon är så känslig så kan den ju inte ligga fel nånstans för då är det jag som står med veterinärkostnaderna sedan ändå. Så just nu letar jag typ mer åt ponnysadel-hållet. Har ju inte råd att prova ut en egen sadel än så en billigare och bra ponnysadel kanske is the thing! Bred anläggningsyta och kanal, bred över manken och kort över ryggen - hon är ju practically en ponie ;) Men min bästa häst ska ju bästa vård få! <3 Tills vi hittat en rider jag barbacka och tömkör ;) 
 
Sedan har jag lekt tappskomästare när Viggi såklart fick av sig en sko trots boots dygnet runt... Hon kunde i alla fall med att trampa av den fint och lämna den vid grinden. Så jag fick låna redskap av Anki i stallet och försökte minnas min hovslagarkurs i gymnasiet. Kände mig ganska säker på min sak och blev lyckligt överraskad av resultatet. Kan säga att över en vecka senare nu sitter skon lika snyggt kvar haha!! #STOLT
 
Och sist men absolut inte minst kan jag ju nämna min undertbart sköna helg när bästa Toan och Dannie kom och hälsade på. Mitt rum blev en enda stor luftmadrassäng och det var film, massa mat och godis, jacuzzibad och allmänt häng. Precis vad jag behövde och alltid lika underbart att träffa de där två!! Dannie fick nån akut magkatarr som förstörde hennes helg lite men vi försökte preppa henne med allt vi kunde och idag släppte det lite i alla fall så hon lämnade utan att må jättedåligt vilket var skönt. Nästa gång hoppas vi att klara oss utan det!
 
Tappskoakuten ja man tackar!
 
 
 
 
 
SÖT!!!!!!!!!!
 
Också SÖTA! Moa gillade nog Zippe lite mer än Zippe gillade Moa tyvärr haha ;)