Two days off

Ja, jag jobbade i måndags och sen blev jag ledig nu tisdag och onsdag för att de inte behövde mig helt enkelt. Lite ofrivillig ledighet då jag såklart very much need the cash men eftersom jag inte kan göra något åt det är det bara att göra det bästa av det. Så igår blev en heldag i stallet med ett riktigt bråkpass med Viggson där jag bestämde mig för att för en gångs skull inte ge mig med vänsterskänkeln utan verkligen få igenom den så hon lyssnade, och ja, det blev en väldig diskussion och jag var glad att vi var ensamma i ridhuset så som hon sparka, stegra och allmänt skena runt där inne. Vänsterbogen är ju det jobbiga för henne och jag försökte vara konsekvent med henne och berömma så fort hon släppte efter lite. Hon måste börja använda bogen rätt nu om den någonsin ska bli helt läkt och bra. Men slutet gott allting gott, jag gav mig inte utan det fick hon göra och på slutet var vi vänner igen och hon var jätteduktig ;) 
 
Efter det fick jag rida en sväng på en liten c-ponny som ska säljas för att se om han var snäll med en ny ryttare, han har varit aningen knepig denna dära. Men så är han bara fyra år och nu hade de verkligen fått ordning på honom och han var superrolig att rida. Hade han varit lite större hade jag velat ha honom ;) 
 
 Vid halv två kastade jag mig i bilen och åkte med Sofia och hennes lilla treåing till veterinären för att kolla upp honom och vi blev där i några timmar. Sedan åkte vi hem och fixade lite mer i stallet, tog in alla hästar och borstade lite på Linns kärlek Fendido som jag haft hand om sedan i fredags när hon åkte till Madrid för att roa sig... Igår kväll kom hon hem igen och hon har varit saknad av både mig och hästen tror jag, skönt när alla är samlade igen :) 
 
Idag blir det besiktning av släp och inlämning av skären till klippmaskinen. Jag och Sofia åker även på hoppträning ikväll vilket ska bli jättekul. Spännande att se om hon skärpt sig nu efter gårdagens genomridning ;)
 
 Schwiggidiwhoo och Fendido är BF:s!!
 
Viggsons hagbuddy vill vara en sjöhäst, eller så smakar sjövattnet bättre än det i vattenkaret ;)