Sammanfattning av livet

Ja det är ju lite svårt att samanfatta allt som hänt sedan jag skrev sist för det skulle blir en mindre bok. Asså, inte för att det hänt så sjukt mycket i livet men ja en massa småsaker (och vissa stora) som har hänt. Jag kan ju bara kortfattat säga att:
 
 Viggson har inte varit skadad sedan april vilket är något slags personligt rekord, inga vrickningar, inga sjuka muggreaktioner, inga sparkningar på sig själv osv.. Jag är glad haha!
 
 Vi har hoppat vår första utomhurtävling i Ängeholm för några veckor sedan efter 5 månaders tävlingsuppehåll vilket gick helt okej. Bra skolrundor är det vi fokuserar på nu, att vi ska rida ihop oss och lita på varandra. För jag litar inte riktigt på henne vilket jag måste och det förstör för henne ibland när vi hoppar, jobbar stenhårt på det där! 
 
 Jag har börjat träna för en ny tränare vilket känns super hittills, många bra resonemang och saker jag jobbat på själv (fast inte tillräckligt bra) som vi tränar på. Ska dit imorgon så då kanske det kommer en uppdatering till ;)
 
Det allra största: Jag och min älskade mamma besteg Kebnekaise och det var nog bland det bästa och häfitgaste jag gjort i livet alltså!! Jobbigt och man var bra mör i kroppen efteråt men jag tänker ofta tillbaka på det och ler varje gång för det var perfekt väder och perfekt sällskap så det är verkligen ett minne för livet !! 
 
Annars har jag varit lite nere förra veckan och halvt lessen hela tiden. Varit många tankar om livet som vanligt och jag är ju kung, eller ja drottning, av att övertänka saker. Ångest över vad jag ska jobba med, hur jag någson sin ska hitta "min plats" i livet, hur jag ska få ihop pengar till allt man vill göra (mest till hästen) och hur jag ska börja rida bättre för att ge Viggson lite bättre förutsättningar. Ja, mycket som rör sig i huvudet... 
 
Men vinden börjar vända lite känns det som, jag har bestämt mig för att jobba kvar där jag är till nån gång på våren minst och sedan söka ett jobb som kanske ligger närmare min examen, får se lite. Men jag måste bara bestäma mig för det och köra på det så att jag inte velar mer utan är nöjd med beslutet, att det är så det får vara för en tid framöver. Jaja, nog om livet, dags att sova och tagga hoppträning på förmiddagen :) 
 
 
 
Kanske blir lite fler bilder från Keb senare, får se ;)
 
 
#1 - - Mams:

Tänk att vi gjorde det!!!! Så himla kul upplevelse, du e bara bäst