Framsteg jao!

På onsdagens hopptäning var både jag och Viggson på topp. Jag höll mig lugn, väntade, red noggrannt och rätade upp mig. Viggson lyssnade direkt tillbaka efter hindren och var avspänd mellan dem, hon hoppade jättefint och var sjukt positiv till alla hinder och tvekade inte en enda gång. Så att lita på henne var inget problem i onsdags. Vi var ett sjukt bra team och behöver fler pass som detta i bagaget. Men som Pether sa så gör vi stora framsteg på varje träning nu vilket såklart är superkul ;) 
 
På torsdag har jag bokat in en liten vet check på Viggson. Några andra hästar har blivit kollade och några behandade så jag passar på att kolla upp Viggson också. Min hjärna säger lite "ja Viggson är sjukt känslig och nu har det varit bra så länge så varför skulle hon inte ha något, dags för ett bakslag..". Hon har ju varit skadefri sedan arpil vilket är helt sjukt om man kollar tillbaka på alla småskador hon haft som pausat våra tidigare säsonger. Jag har inte märkt någon förändring i ridningen och hon hoppar ju super nu. Hon har varit lite gallig/tjock till och från i en framkota så där kanske det är något, eller inte.. Sedan har det satt sig i huvudet att hon kanske har ont i bakknäna, något veterinären sa till Linn om de gärna ställer sig med bekbenen lite bakom sig. Viggi står med dem lite halvt bakom sig, gränsfall på om det är för at avlasta knäna eller bara för att hon står så, det är så hon trivs lixom. Men eftersom det ändå satt sig i huvudet nu så känns det lika bra att kolla upp så jag kan släppa det.
 
Och jag har ju faktiskt inte gjort en vanlig hälsokoll på henne sedan jag köpte henne när hon besiktigades. Hon har ju behandlats regelbundet av Stefan så hon är ju på sätt och vis kollad men rent veterinärt är hon inte det. Bara longera och se hur hon rör sig om hon eventuellt kan ha ont någonstans, kanske böja henne om något misstänks. Sen kan man ju alltid säga att "jo men om hästen har ont så visar den det och om den inte är halt så varför kolla den..". Men åh andra sidan kan man ju bara, som nu då, göra en hälsokoll och upptäcka något i god tid innan den blir halt eller bara vara glad att inget är fel.
 
Förhoppnignsvis kommer hon dansa igenom denna koll på torsdag (håller alla tummar) men man vet ju aldrig... Om det är något så är det ju väldigt bra att upptäcka det nu i så fall och inte om tre månader när hon blivit halt med en riktigt inflammation. Och som sagt, är hon helt prima ballerina vilket jag hoooooppaaaas så får jag ett fint kvitto på att jag jobbat bra över sommaren och att det bara är att fortsätta som vanligt :) Är så väldigt nervös om det är något med henne för jag skulle ju få enorma skuldkänslor att jag bara kört på som vanligt, samtidigt som hon ju inte visat något... Hahah ja, jag kan ju spekulera i en evighet, Thursday, we´ll know!! 
 
1 meter i Ängelholm i augusti :)