Stress away

Den här veckan är mer stressig än på länge. Jag jobbade på posten igår, har praktik resten av dagarna, ska rida Viggi som vanligt, ska träna för KG på torsdag, ska skriva i alla fall 70-80% av min slutrapport på kvällarna och jag ska hinna äta och tvätta där emellan. Just det, flyttar hästen till nytt stall i helgen så det är en del som ska packas och fixas där också och min plan är även att trycka in ett roligt besök till Linköping lör-sön, varför inte lixom, jag har ju inte så mycket i veckan ändå!? 
 
Nej, allt hela veckan är faktiskt väldigt roliga saker, jag ska ut till treåstestet ikväll nu och en träning för KG känns både kul och nyttigt. Att flytta känns dags och roligt för Viggi att få ny hage och att åka till Linköping och hälsa på bästa Moa och Jonie vill jag verkligen inte missa. Det enda som gnager i mig och som gör mig stressad är just slutrapporten... Det är det sista jag gör så det är ju bara att ta sig samman och skriva den – men det går så trögt. Eller nej, nu har jag ändå skrivit 15000 av 25000 tecken men det jag har skrivit tror jag tyvärr inte kommer få stanna då det mest är konstiga utlägg och fruktlösa argument... Suger :/ 
 
Jag gillar ju att planera och min vecka är planerad in i minsta detalj och som sagt, roliga saker. Men jag vet lixom hur lång tid allt kommer ta, när jag ska göra det och hur jag ska göra det. Slutrapporten ligger och svävar någronstans över allt det andra, väldigt diffust och jobbigt just nu, som en inre stress som inte kommer släppa förrens rapporten är skriven och klar. Men men bara att fortsätta skriva, skriva så det brinner, och om jag får kortslutning senare i veckan så har jag ju i alla fall en uppsats att lämna in, kvalitén kan ju diskuteras men ja, en uppsats får jag nog ihop....! 
 
Jag känner mig som min katt när jag retar honom – hjälplös och vill slå mig loss! (hahah bästa Femman)
 
#1 - - Julia:

Vilken otroligt söt katt du har!! :)

Svar: Haha, tack! Han är som sötast när man retar honom haha ;)
Mathilda Nygårds