Busy, busy

Här står det tomt jaaa, har varit väldigt stressad den här veckan och dessutom haft två emo-dagar (om man får säga så) där jag helst inte pratat med någon och mest velat bara negerbollar (fast inte orkat) och gräva ner mig... 
Men nu är en del av alla måsten gjorda och hemtentan ska jag skirva imorgon och städdag hela söndagen, så det är väl under kontroll nu, mitt stora mål i livet – kontroll! ;) 
 
Annars har jag haft mycket att faktiskt vara väldigt glad över. Viggi är fräschare än någonsin och känns superjämn och pigg att rida, även om jag mest ridit ut. Behandlade henne hos Stefan i onsdgas och för det första är vi så himla ruttade på att lasta och åka iväg själva nu (stolt tjej) och för det andra gav Stefan beröm för hur jag har jobbat med bogarna mellan behandlingarna – och han är inte den som slänger med beröm ofta :D Hon var lite låst i vänster ländrygg som hängde ihop med skadan i transporten när hon slog på sig och sen hade hon typ en "lårkaka" på vänster sida rumpan. Och det var det.... Helt sjukt ju!! Lite massage på två ställen på rumpan som hon fick i samband med transportskadan men han sa att hon var lös och fin i bogarna och att det inte var något mer att hitta, en fräsh och spänstig häst just nu :D Känns helt underbart bra faktiskt och framför allt med bogar som tar så lång tid att fixa, ja sen aug-sept förra året när jag behandla första gången. Så nu kan jag verkligen bara fotsätta att sätta igång och hoppa lite, klättra, galoppera ut mycket osvosv... 
 
Jag packade in henne väl nu också, back-on-track snabbandage fram som vanligt, stora back-on-track paddar bak med lindor och sedan boots på det och bomull i öronen för motorcyklarna – funkade skitbra. Det körde förbi tre motorcyklar och hon rörde inte en fena :)) Stefan sa det att ingen inom travet kör hästarna utan pluggar i öronen för att det låter så mycket där bak, vet inte om det är sant men bomull känns helt klart som en bra idé :)
 
Mycket mer att berätta om egentligen – Viggig fick ett riktigt unghästbreak förra veckan och blev galen typ... – Jag har antagligen fixat boende nu efter examen – Förmodligen bestämt min första tävling igen – Viggi har upptäckt bockningar/sparkar i galopp och charmen med det and so on...! Kmr senare helt enkelt!
 
Fascinerad av kossor jaa!
 
Hon njuter i alla fall lite i sin tråkiga sandhage, haha!
 
Inpackad JAO!
 
Hittat så många mysiga och bra klättersitgar i skogen, synd att det är en bit dit bara