Bake

Nu sitter jag hemma hos famljen och har en hel dag framför mig med familjemys, biltvättning och lammgryta till middag med mormor och morfar, kan det bli en bättre bakisdag? Ja, jo, kanske skulle man kunna tänka bort biltvätten, men samtidigt är det skönt med frisk luft och jag älskar att få rent och fint :) 
 
Gårdagen var precis så rolig (och random) som jag trodde det skulle bli, alltid lika kul med soffiepropp. Det roligaste var att när vi kom till krogen så skulle vi käka (kl var 21) och då fick vi sitta vi ett litet bord som typ stod mitt i allt. Vi satt i två gammaldags fåtöljer framför en öppen spis med en öl, ett glas vin och en ostbricka med benen fint korsade över varandra... Haha, vi kände oss så sofistikerade vill jag lova (vilket vi inte var resten av kvällen)!
 
Jag borde sätta mig ner och läsa igenom kurslitteraturen som jag har för att skriva nästa hemtenta som ska in snart, men hur kul är det på en bakisdag egentligen? Då ska man ju bara äta chpis, potatisgratäng, dricka cola och bara göra det man känner för, kanske ska baka nått? eller åka och köpa chips? Eller bara sova lite? hhmm. Men det jag känner för precis nu är att planera inför Viggis stallbyte som börjar närma sig, WIHOOO, och även längta efter imorgon när jag ska galoppera på min stjärna igen enligt min plan. Fyra dagar hinner hon galoppera så vi kommer nästan vara helt igång och redo för mer seriöst arbete när vi på onsdag tar släpet och åker till Kungsbacka för en till behandling för Stefan :) En sista gång får hon behandlas och kollas av så jag vet att hon är hundra okej innnan vi kör järnet med galoppträning och klättrning. Jag kommer nästan uteslutande att rida ute och stämma av i ridhuset någon dag i veckan bara kanske, känns väldigt bra, stor fokus på galopp och styrka genom klättrning och backträning. Bra plan! :D