Upp och ner

Träningarna för K-G var riktigt bra faktiskt. Första dagen blev det en ganska kort träning för de låg efter i schemat och ville väl hämta in lite tid kanske, jag var glad att jag skulle träna två dagar så blev det lite lagom första dagen och jäklans svettigt andra dagen kan jag säga. Det var väldigt bra och basic övningar som fick hästarna otroligt lösgjorda, så de kommer vi ta med oss hem och traggla. Den andra dagen var det mycket skänkelvikningar och komma åt inner bakben vilket Viggi tyckte var sjukt jobbigt när man kom åt henne, mycket nyttigt! 
 
Så efter två dagar var vi möra i kroppen och fyllda av ny motivation. Fredagen den trettonede var alltså en bra dag.... Eller!?
 
Jag tränade på morgonen och när jag tog in hästarna på eftermiddagen såg jag att höger bakkota var lite svullen. När jag kände på henne var hon jättevarm och lite puls.... Antagligen har hon fått ett feltramp eller en lätt vrickning i hagen..... Just my luck! När det äntligen började vända för oss.
 
Hon haltar inte direkt, hon markerar i trav, framför allt på volt men inget i skritt. Hon har fått gå i den lilla hagen hon hade när hon hade sin muggattack och nu promenerar jag med henne två gånger om dagen, innan jobbet och efter, så hon får igång blodcirkulationen och håller igång. Jag har även sprejat cool spray på kotan två ggr om dagen i helgen och i morse när jag kom var benet lite mer svullet men inte alls så varmt som det varit i helgen vilket kändes lovande. Så förhoppningsvis är det bara en lätt vrickning som nu är påväg bort... Jag kan ju hoppas!! Denna dära hästen slutar aldrig att förvåna mig och fortsätter att hålla mig sysselsatt ;) 
 
Är i alla fall glad att det inte verkar vara så illa, är glad att hon hade en planerad skrittvecka nu och jag är mest glad över att jag ska till Stefan på onsdag så att han kan kolla på det, bedöma läget och kanske behandla nått. Dock har jag avanmält mig till tävlingen i Halmstad nu om två veckor vilket känns väldigt tråkigt... Men min förhoppning är att hon läker ut benet nu under veckan och att jag till helgen kan sätta igång henne igen och sen efteranmäla och hoppa en klass på lördagen kanske.. Ja, det återstår att se helt enkelt hur hon är i veckan, håller alla mina tummar och tår!!!
 
Är så nöjd över mitt lilla Dr. Schaette lager. Såtvätt, kyllera, kylspray, liniment och sårsalva + örtmineraler. Älskar produkterna och tycker verkligen att de är bra, skönt att ha produkter från samma tillverkare som jag kan lita på :) 
 
 
Kräket är glad över att ÄNTLIGEN kunna kolla ut och ha koll på gården igen ;) 
#1 - - insidemeijustam.blogg.se:

gud sicken sötnos. Jag verkligen älskar hästar och djur i största allmänhet. Det stör mig så att jag inte har råd att rida som det är just nu :(

Svar: Haha, tack, hon charmar de flesta ;) Ja det är inte den billigaste sporten, man får vända och vrida på slantarna!
Mathilda Nygårds