Osteopaten

Ja, i onsdags åkte jag ju upp med skrutten till Kungabsacka och behandlade henne hos Stefan, vilket var välbehövligt vill jag säga. När vi longerade markerade hon fortfarande lite på höger bakben men han tyckte inte att det var så farligt utan lasrade kotan och sedan skritt en vecka och därefter trav, galopp på rakt spår en vecka innan det är som vanligt igen. Så det känns skönt att det snart är bra och hon får komma tillbaka till sina polare i hagen :) 
 
Sedan är det ju bogen hon har problem med och som tar tid att ordna. Men nu satt allt i alla fall på plats och utmaningen nu är att få henne att muskla upp sig på västerbogen igen. Efter att den var låst så avlastade ju hon den mycket och nu när den är bra igen så har hon lixom hamnat efter med musklingen där vilket gör att hon tippar över mig på vänster för att hon inte orkar bära upp mig än. Så mycket träning nu på att få henne liksidig och jobba jämnt. 
 
Annars var hon låst i en kota och spänd höger bakdel, förmodligen i samband med vrickningen. Så det blir massage på rumpa, bog och kota tre dagar i veckan. Det är egentligen bara bogen som är problemet och fokuset nu, annars är det småsaker som de alltid har lixom, lite spända och låsta häst och där. Jag älskar verkligen att spendera pengarna på att få henne behandlad, det är något som det känns bra att lägga pengar på. Jag märker skilland på henne och jag är noga med massagen mellan besöken för att underhålla. Många tror ju att man kan behandla hästen nu och då och att det är någon slags "quick fix"... Men det är egentligen allt däremellan som får hästen bra, man utgår ifrån de probmelen man behandlar och planerar därefter den dagliga träningen och massagen!

Hon blev lasrad, knäckt, masserad och fick chockvåg på bogen (även om hon inte älskade chockvågen haha)! :D