Viggis nya liv

Ja, det nya livet på stallet flyter på, det känns som att det är rätt för oss där. Viggi verkar trivas bra, hon har en jättestor hage med alldeles för mycket gräs i haha, och dessutom en del av en sjö som rinner in i den så hon kan ta ett morgondopp om hon vill ;) Hon är fortfarande lite stressad i stallet och inte helt tillfreds men det handlar nog om att ge det lite tid bara så hon kommer till ro. Hennes hagkompis är en supersöt c-ponny och de är redan coolare polare :)
 
Rent ridmässigt så har vi nästan bara ridit ut och galopperat i backarna (där hon slängt av mig en gång redan) blandat med lite joggingturer och lugna dagar för att landa i allt. Ska se till att fixa anläggningskort så jag kan rida på mer ordentliga ridbanor och stämma av ridningen lite också, vill även åka iväg och hoppträna snart med så att vi så småningom kan komma iväg på tävling igen. Men jag känner ingen stress alls med det faktiskt. Viggson känns finare än någonsin i ridningen och de gånger vi hopppat har det varit med spetsade öron och inte en tvekan i sprången :D Dessutom gör vi galoppombyten gaaanska obehindrat nu, till höger gör hon rena för det mesta och till vänster kickar hon helst i bytet men gör vissa helt perfekt, så det har vi lärt oss :))
 
Examen är över och jag kan inte längre definiera mig som en student, skitkonstigt ju, det har ju varit jag i tre år nu!! Men arbetslivet lockar och jag börjar på posten igen för sommaren nästa vecka, den här veckan verkar det dock bli väldigt lugnt på jobbfronten så jag får väl bara acceptera att vara ledig hur konstigt det än känns, vad gör man när man är ledig så länge lixom?!?!?
 
Vem vet, kanske går bananas här och bloggar varje timma på grund av understimulering ;) Eller så kanske jag tar mig tid och knoppar Viggson som jag sagt så länge att jag ska testa. Eller så stänger jag in mig och sträckkollar någon serie. Eller så börjar jag springa (noot haha). Eller så gör jag en storstädning (weeell, not likely). Time will tell...
 
 
Viggi är glad i alla som vanligt, hon går lite fort fram i förhållandet bara vilket inte alltid uppskattas ;)