Inget av det planerade

Jag kan säga att jag inte gjort något av det jag skrev i måndags att jag kanske skulle göra nu när jag var ledig en vecka... En vajer i bilen släppte när jag körde ner till Halmstad i söndags, på måndagen lagade jag den och på kvällen lossnade den igen. Så i tisdags var det tillbaka till verkstan igen och beställa reservdel som jag hämtade på onsdagen och tog en tredje vända till verkstan och bytte den. Sedan fick jag en klipptid till mig för en klippning som jag fick i julklapp av min kära syster haha, bättre sent än aldrig ;) Kände att det var dags för en förändring med håret så det blev en lugg av det hela, ovant men är jättenäjd :D 
 
Viggson drog även av sig en sko i söndags/måndags så det blev promenad på aslfalt i tre dagar innan hovis kunde komma på onsdag och slå på den. Ett litet kortislov helt enkelt och hon verkar ha uppskattat det, matvägrar nästan allt hö och kraftfoder inne nu, det är bara gräs från 07.30-ca 20.00 nu som gäller, lyx! I torsdags fick hon även en tid hon tandläkaren, kände att det var dags att kolla henne igen och hon hade börjat slänga ut tungan och bita tag i bettet mer det senaste också. Det var ett bra besök, skriver om det imorgon kanske ;) 
 
Men ikväll tog jag min första riktiga ridtur på Viggson på en vecka nu och det var bara underbart. Jag har fixat anläggningskort på Styringe nu och red i den jättestora paddocken där i kvällssolen och Viggson var verkligen superfin. Vi joggade och galopperade i låg, avslappnad form runt och runt och gorde lite temopväxlingar och byten och hon var mjuk och fin och gick precis som jag bad henne, BÄSTA HÄSTEN :D På slutet galopperade jag runt på nästan långa tyglar och höll samma lugna, avslappnade form, mjuka och lösgjorda form, lööövly var det, jag bara njöt! Klapp, klapp, klapp till pållen <3
 
 
 
 
 
Lite drogad bara hahah, sötis, längsta mulen ever! 
#1 - - Robex Lundgren:

finna bilder