Första träningen 2015

Ja, om resten av 2015 kommer gå i samma stil som min och Viggis första hoppträning så kommer det att bli ett bra år!! Det är mycket att jobba på och hon är ganska oliksidig nu, lägger för mycket vikt på vänster bog och skjuter över mig dit, så jag måste få henne att jobba mer jämt. Sedan har hon börjat ifrågasätta väldigt mycket man gör, måste vara väldigt konsekvent med det man gör och säga till henne mer för hon är allmänt ouppmärksam ibland och tycker att hon kan slippa lyssna... Hon har även ifrågasatt lastnig nu vilket inte hänt innan (har tränat lite på det så hon har slutat med det) och hon små stegrar när hon inte vill mer i ridningen. Mycket att jobba med som sagt med dessa småhästar som börjar komma i trotsåldern ;) 
 
Att hoppa däremot var inga problem i måndags, vilka bakben haha! Jag hoppade bara banan väldigt lågt en gång och det räckte. Hon var uppmärksam och fin och jag red ut henne ordentligt på alla vägar, ah, det klaffade helt enkelt. Ted sa att hon nog kommer bli en riktigt fin hopphäst och att hon hoppade som en lite gummiboll och i kombinationen som en prinsessa, haha!! Vila och behandling innan jul har gjort sitt och hon har hunnit smälta hösten och utveecklats riktigt bra :)) 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - emelie behrmann:

ser jättetrevligt ut :)
sen älskar jag hennes tjocka man! mm vilket gos!

Svar: Tack så mkt :)) Hahah, ja det är en riktig ponnyman nästan, synd att inte pannluggen fick nått bara haha!
Mathilda Nygårds