Vad gör man?

Vad gör man när ens bästa vän blir skadad? Vad gör man när man testat allt som går? Hur säger man hej då till den man brukar träffa varje dag? Hur går man vidare efteråt? 
 
Hon som jag köpte Viggson av tog hem två hästar från Holland sommaren 2013, där hon red in och sålde Viggi och behöll det andra stoet. Ett jättefint, stort sto med mycket hopp i sig. I somras fick hon en skada på en hoppträning och efter det har hon inte kunnat komma tillbaka. Igår valde de, efter att ha testat allt och gett henne tid, att ta bort henne då hon aldrig skulle bli bra.
 
Jag har varit med om att ta bort älskade hästar innan och det är det värsta som finns. Skulle jag behöva ta bort Viggson skulle det vara obeskrivligt faktiskt, även om jag ändå innerst inne vetat att det då varit det bästa för henne, för man gör ju alltid det som man tror är bäst för hästens välmående. 
 
Hon som jag köpte Viggson av och som nu fick ta bort sin häst var verkligen duktig med hästar och hon verkade passa så himla bra tillsammans med sin häst. Väldigt, väldigt tråkigt när man inte kan göra mer och tvingas ta beslutet att ta bort sin vän. Jag hoppas verkligen att hon hittar en ny häst som till en viss del kan ta platsen efter det fina stoet. Så idag går mina tankar till dem!
 
#1 - - Jonna:

Tack snälla Mathilda, de orden värmer. Jag hoppas också hitta en ny häst som kan fylla lite av det tomrum man känner just nu! Kram till dig.