Gårdagen

Ja, igår var vi, jag och Linn då, iväg och hoppade öppen bana i Laholm på förmiddagen. För det första så krånglade hon knappt alls att lasta, hon stanna en gång och gick snällt på sen, så första gulstjärnan får hon där! 
 
Sen gick hoppningen riktigt bra faktiskt. De gångerna hon stannade på några hinder i början var helt mitt fel, så fort jag tvekar eller släpper koncentrationen för en sekund så stannar hon. Dock var det en helt annan känsla nu för hon bara stannade typ som om hon frågade mig "jaha vi skulle inte hoppa lr"? Det var inte som på tävlingen där jag kände att hon bara vägrade att lyssna och blockerade mig helt. 
 
När jag rider ihop henne, har bra understöd i tygeln och ramar in henne, håller om med skänkeln, rider ut vägarna ordentligt och visar vägen så hoppar hon jättefint. Då är det inga tveksamheter, jag kunde komma lite stort och lite nära men det var inga problem för hon gick som tåget – bara jag har henne mellan hand och skänkel! Egentligen är det så enkelt och man ska alltid rida så, men man måste själv inse sina brister i ridningen och förbättra dem och nu har jag hittat och försökt fixa några av mina. En koncentrerad och noggrann ridning så är jag hemma. 
 
Jag tycker verkligen att man ser skillnad bara på filmen från hopptränignen för en vecka sen. Igår fick jag ihop henne, stadig skänkel, rundare galopp med mer tryck i och hon var mycket ärligare mot hinder med öronen spetsade för att se vart vi skulle näst :)) 


 
 
 
På det hindret hon stannar på i början på filmen kan man se så himla tydligt hur jag inte rider ut i svängen ordentligt och har henne där jag ska, jag slarvar och hon stannar såklart. Efter det ser i alla fall jag hur jag skärper mig och rider ordentligt!
 
#1 - - Robex Lundgren:

finna bilder

#2 - - xxcyberalienxx:

Minns när man red själv, red tills jag blev 18 år. Jag kände inte för det mer, jag bestämde att antingen satsa på att animera eller rida. :)

#3 - - Johanna:

ser jättefint ut :)

Svar: Tusen tack :D
Mathilda Nygårds

#4 - - Sabina:

Vad kul, fina ni är tillsammans. :)

Svar: Tack så jättemycket :D
Mathilda Nygårds