En pusselbit på plats

Ja, det är inte allt som stämmer i mitt och Viggis liv just nu, haha! Men något som nu verkar ha fallit på plats är skoningen!!! :D ÄNTLIGEN genomförde vi en hel skoning utan lugnande och utan några konstigheter, jag var lite halvt i chock över att det faktiskt gick såå bra. Jag mutade henne med den välkända "lick it" stenen och hon köpte det totalt, och då har jag ändå testat slickstenen innan utan att det funkat...
 
Ett lite halvhjärtat försök gjorde hon att kasta sig när han skodde det andra frambenet, men annars var som snäll som en liten hundvalp. Vågade knappt tro på det och var löjligt glad att det gick så bra, kanske, kanske har hon äntligen fattat att skoning inte är så farligt ändå ;)) Håller tummarna tills nästa gång! #jagharenganskaduktigpålle
 
Red på det lite, lite, snöiga fältet i morgonsolen innan skoningen med broddar, boots och lindor i fiiiiin matchning! 
 
 
 
#1 - - Sabina:

Så fin, skönt att det gick så bra :)

Svar: Tack :)) Ah verkligen skönt!
Mathilda Nygårds

#2 - - Ida:

Härligt!!
Mycket person-häst kemi det där med skoning/verkning oxå..
Leslie tycker inte alls om vissa hovisar och hoppar runt o konstrar, medans andra står hon som en ängel med..
Kramis!

Svar: Ja så är det verkligen, min hovis har skott henne nu sen hon var 3 och han har varit väldigt bra och tålmodig med henne vilket är skönt :))
Mathilda Nygårds

#3 - - Robex Lundgren:

fin blogg

Svar: Tack så jättemkt :))
Mathilda Nygårds

#4 - - Emelie:

Min fungerar med att sko med hjälp av like it :)
Både jag, min häst och min hovslagare ÄLSKAR DEN!

Svar: Hahah ja det är ett vinnande koncept, fungerade inte alls i början men nu gillar hon det :))
Mathilda Nygårds