Bättre sent än aldrig

Nu är det ett tag sedan jag skrev, en vecka? Typ! Iaf så tänkte jag ta tummen ur och slänga upp film ifrån förra veckans träning som gav många svar på mina frågor och funderingar. När Ted såg filmen från Laholm tävlingen sa han kort och gott; Ja men det här har ju inget med hindren att göra, det är ju inget med hoppnigen, hon är olydig och du har henne inte mellan hand och skänkel!
 
Så sant som sagt, hoppningen är inget problem, mellan hindren däremot finns en hel del att jobba på (vilket det ska finnas med en oruttad 5-åring och en ringrostig ryttare). Och på hoppträningen avslöjades allt, det gick dåligt vilket var bra kan man säga. Jag red dåligt, eller inte dåligt men jag hade henne inte där jag skulle, jag var inte konsekvent, jag hade inte en stadig sits, jag red henne inte ordentligt helt enkelt. Hon sprang vid sidan och hon stannade och hon hade en bog hit och ett huvud dit, det var ingen ordning och reda nånstans.
 
Som Ted sa så måste jag nu sätta mig ner på henne lite mer och rama in henne. Jag har levt kvar lite väl mycket i det där unghästtänket att hon ska lösa det själv och det ska vara kravlöst osv. Just nu behöver hon mitt stöd lite mer, det krävs att jag har mer stöd i tygeln och har henne jämnt i handen, är mer konsekvent, får ihop henne mer med lite mer tryck i galoppen och kortare tygel (som jag inte håller ordentligt så den glider iväg). Dags att nöta lite lydnad med lillräkan, yes,yes! (PS. en vecka har redan gått och vi börjar komma på banan igen, lägger snart upp en film till med lite hoppnig på bortaplan ;) DS.)
 
Jag tänkte att jag lägger ut även de inte lika bra filmerna för de som vill vara med och följa hela vår resa, så att det finns något att se tillbaka till när vi tävlar OS om sisådär 10 år kanske ;)! Alla stopp blev nog inte filmade här så det var lite mer stoppande än på filmen. 
 
 
 
Okej måste bara visa en liten bild från idag, vi var ett team (för det mesta) och hon hoppa finfint ;D
 
#1 - - Annie Johansson:

Vilka fina hopp din häst gör! Inte alla sånnadär unghästhopp som min 6åring kan göra ibland .:)

Svar: Tack så jättemkt :)) haha nej vissa har mkt roligt för sig, min ställer sig upp om hon gör nått så jag är glad om hon slutar med det ;)
Mathilda Nygårds

#2 - - Sabina:

Åh, vilken fin! :)

Svar: Tack så mkt, det tycker jag med haha ;))
Mathilda Nygårds