Puschad till gränsen!

Jag tror fraktiskt att jag är puschad tll gränsen på vad jag orkar just nu med allt. Jobb från 06.30-17 varje dag, sedan byta om och åka till stallet och rida och fixa och sen komma hem runt 21.30 varje kväll och försöka laga någon mat för morgondagen innan säng senast 22.30. Samma visa varje dag i ett tempo på 190 knyck.. 
 
Jobbet är stressigt och mycket men det är ändå ganska kul att gå dit och dagarna går minst sagt fort. Sen är det ju ändå stallet som gör dagarna roliga, där jag älskar att jobba och vara. Så även om det är mycket där och tar tid så är det bra tid, kvalitets tid <3 Jag har räknat ut att jag i princip inte är vaken och inne i lägenheten mer än cirka en timma på vardagarna nu de senaste veckorna. 20 minuter på morgonen innan jobbet, 20 minuter mellan jobb och stall för att byta om och slänga i mig en macka och sedan 20 minuter efter stallet för att snabbt duscha, steka lite köttbullar och snabbt somna! Min kropp börjar känna av detta nu men jag går på fart och eftersom jag inte sätter mig ner så "dör" jag inte i soffan eller nått utan känner helt enkelt inte efter så mycket. Och sen är det mycket vilja och längtan eftersom jag vet att snart är det lite ledigt och tid att åka hem till släkt och familj och fira världens bästa julafton hos mormor och morfar! Så det ska nog gå bra tre dagar till tror jag ;) 
 
Juste, vi ska ju flytta hästarna nästa måndag så vi håller på att fixa med det också. Idag spånade vi upp de nya boxarna (ojoj vad spån de fick vill jag lova haha) och vi har även kört över lite större bökigare saker i släpet nu så att allt får plats nästa gång när hästarna och resten av grejerna ska med. Sjuuuukt mycket saker man samlar på sig som ska packas och fixas med. Men det ska bli kul, så himla skönt med ett mijlöombyte och vi fick se hagarna de ska få och de är heeelt fria från lera och det är så fantastiskt och underbart. De har gått och trampat runt i hagar som är lerigare än vad som borde varit okej att gå i så detta blir verkligen bra. 
 
Viggson har inte lugnat ner sig men vi rider lite tuffare pass nu så hon tröttar ut sig lite mer haha ;) Hon är bäst i alla fall och hon är såå fin i sin julklapp hon fått av mig, en stooor tysklandfilt som hon (JAG) velat ha i hela mitt liv typ haha! 
Hon är även helklippt för första gången och det gick över förväntan bra. För det första så kunde jag klippa hela bakbenen utan att droga henne, kors i taket på det!!!! Och sen fick hon lite sömnpiller och då lät hon mig (till min stora förvåning) klippa hela ansiktet utan protest. Protesten kom på frambenen sen över kota och karled, så sjuk känslig där. Men en Linn som höll i hov och öra så gick det ändå vägen ganska odramatiskt ;) Hon blev som hen helt ny häst en TÄVLINGSHÄST typ, så himlans fin :D
 
Jaja, orkar inte skriva mer, kmr nog inte skriva på ett tag heller men uppdaterar då och då :) Planerat är i all fall ett stallbyte som sagt och sen en tävling i början av januari hoppas jag om vi får hoppat lite mer nu och kanske hinner träna en gång innan också :) Bilder! se och njut!
 
Hon har blivit en sleeper, det är här hon laddar upp för dumheter!
 
FÖRE
 
EFTER (lite trött med haha)
 
 
In action!