Hästen bra, allting bra

Uppdatering innan jag drar till stallet för att rida två små pållar och bada, putsa, packa och fixa allt:
 
Jag longerade Viggson typ 10 minuter igår på eftermiddagen och då var hon helt som vanligt igen vilket var så skööööönt. Var där i morse igen och promenerade en sväng och longerade några varv för att kolla av henne igen och hon var fräsh och fin. Nu har jag typ ordbajsat ihop min hemtenta och ska strax tillbaka till stallet igen och rida lite. Jag tänkte hoppa en liten oxer några språng som jag brukar göra innan tävling och nu passar det ju bra för att känna på henne om hon känns normal i ridningen också :)
 
Men vad det nu var som syntes under onsdagen så verkar det vara helt borta nu iaf, superkonstigt. Så himla svårt att veta med sånt där men Viggson är ju den mest känsliga häst jag haft och reagerar på allt så det kanske bara var nått litet som hon blev stel av men som en "vanlig" häst inte hade visat nått på. För eftersom hon är känslig och visar minsta lilla så om hade det varit något som gör ont på henne så hade hon ju makrerat vid det här laget tror jag. Och så mycker som jag masserat, stretchat, klämt och känt så kan det knappt vara något haha. Så, nej det känns som att det blir tävling imorgon, en skitbra träning i tisdags och skritt, jogg och massage två dagar nu + lite trimm idag känns ändå som att det varit en bra uppladdning :) 
 
Hoppas på att hon känns hundra i eftermiddag när jag rider så att vi kan hoppiloppa lite – och gör hon inte det så stryker jag mig imorgon.