Hoppträning

Yes, igår var det dags för vår tredje hoppträning tillsammans och gud vad kul det är att träna. Det är såklart väldigt bra för Viggson att få hoppa olika övningar och få bra guidning igenom dem, men det är också så otroligt nyttigt för mig och jag märker hur mycket jag behöver den träningen för att förbättras. 
 
Igår stod det styrketräning på schemat och det var studs för hela slanten. Jag har faktiskt aldrig hoppat studs eller ens galoppbommar med henne innan så det blev från noll till hundra på en träning där. Men det är ju lika bra att gå all in när man väl ska göra det, go big or go home ;)
 
Fröken V löste övningarna långt över förväntan, så positiv till allt den där. Det var mycket bommar och studs och släppa och ta stigbyglarna med fokus på action i galoppen. V förväntas inte göra övningarna felfritt och heller inte lika svårt som de andra. Det är så bra med Ted för han ser exakt vart vi är någonstans och anpassar övningarna efter oss. Vi rider ihop oss mer och mer och det märks att hon börjar bli starkare i kroppen nu. Hon kan hålla ett jämt tempo för det mesta och ändå bära sig bra genom alla övningar. 
 
Alla studs och styrketest tog ganska hårt på henne och när vi skulle hoppa bana på slutet fick jag vara sist vilket betydde att jag skrittade runt i ca 30 min och bara väntade. Både jag och pållen stelnade nog till lite och precis som Ted sa så blev hon nog lite stum i kroppen och ville inte riktigt hoppa när det sedan blev vår tur. Vi travhoppade lite och sedan flöt det på fint igen och vi avslutade bra! 
 
Idag blev det skritten för att gå bort den träningsvärk hon måste fått efter detta passet