Enjoy it while it lasts

Bara att njuta så länge det går av det underbara vädret, och jag har njutit för fulla muggar idag. Ett nytt uttryck som dykt upp bland kompisar är att "carpa dagen" och det kommer såklart ifrån Carpe Diem klyschan. Jag har "carpat" hela dagen så mycket som jag kunnat; promenad i solen, kaffe vid nissan, solning på en uteservering, betat Viggson i solen samt kollat lite ridning i kvällssolen.
 
Känner mig dock helt oförtjänt bakis idag, är chipssugen, vill gärna kisa och är sjukt trött och seg. Jobbat 26 h nu på 2 dagar och hann sova 4 h inatt så jag förstår att min kropp inte vill vara med mer. Men idag hämtade jag igen det genom en hel dag i solen och inga måsten. 
 
Älskar verkligen våren när den är såhär; jacka av, beta skrutt utan täcke, härlig luft och mer motivation till allt! Nu blir det bara ljusare och varmare för varje dag (kanaske inte kommer var så varmt som det vart i helgen dock) och livet blir bara lättare. Synd att man måste ta tag i skolan igen imorgon och inte bara kan sitta ute och njuta, men men "a man´s gotta do what a man´s gotta do!
 
En av mina favoritbilder från tre sommrar sen :)