Vi har det i oss!

Red på utebanan idag och det gick jättebra. Har haft lite svårt att få henne att inte gena i svängar, att gå undan för höger skänkel och ta den ordentligt medan hon varit bra för vänster skänkel. Måste hela tiden påminna mig själv att rida med samma hjälper i båda varven då jag annars börjar krångla till det onödigt myckt till höger för att försöka få det att funka. 
 
Under vår lilla "fight" i måndags kopplade hon som sagt bort alla hjälper och stängde av. Då pressade jag henne ganska mycket att ta skänkeln på riktigt och lyssna ordentligt i båda varven i skritt och efter det så har jag haft en annan känlsa i högervarvet. Nu får jag samma känsla i båda varven och hon formar sig fint runt skänkeln och om hon inte tar den så är det bara att hålla om med lite mer tryck och hon fattar då direkt att hon ska gå undan för den.
 
Vet inte om jag bara har skärpt mig och nu rider på rätt sätt och lika i båda varven eller om jag fick igenom någonting där mitt i hettan på travaban, kanske en kombination. Jag vet inte men jag är otroligt glad att hon är liksidig igen och jag ska verkligen fortsätta rida som jag gör nu så att detta håller i sig.