Det var då själva fn

Min skrutt gillar visst att skrapa på sig så mycket hon kan. Hon har just nu två inte helt läkta skrapsår i pannan och nu bättrar hon på sig med ett broddtramp... Usch, jag som ville rida i ridhuset nu fredga - lördag när jag faktiskt har lite mer tid, men det blir det inte frågan om med all sand som kan komma in i såret. Och det sitter ju såklart på ett så dumt ställe så det är svårt att få ett omslag att sitta fast bra och länge då det är på ett så rörligt ställe.
 
Dock är jag ju glad att det inte blev värre än det var, såg sjukt illa ut när jag hämtade henne med blod på båda bakbenen, men när jag spolade var det bara broddtrampet på höger bak som hon hade som sår. Tur var också att det inte var allt för djupt, det var inte så ytligt som jag hoppas men ändå så jag tror det läker relativt snabbt.
 
Nu är såret i alla fall rengjort och inbäddat torrt och fint. Tur att det är snö ute nu med så det är rent hon går och trampar i och inte massa lera och smuts. Får se hur det ser ut i morgon men en sväng i snön blir det nog om det ser okej ut och allt gått bra i hagen, boots runt om nu på det lilla kräket. Så glad att det fortfarande snöar så jag ändå kan hålla igång henne :)
 
 
0 kommentarer publicerat i Häst
Taggar: broddar, häst, snö, unghäst