Tråkig

Ja jag är allt lite tråkig just nu. Helgen tog musten ur mig, lite instensivt blev det och nu ligger jag här slut i kroppen med huvudvärk och halsont... Vädret är ju underbart och väger upp det hela tillsammans med en grym projektgrupp som gick med på att ligga i gräset och sola och skvallra idag istället för att plugga. Kanske inte det svåraste valet för dem att göra men glad blev jag eftersom jag missat solen hela helgen.
 
Viggson är annars glad att vara ute vilket märks så tydligt. Det är som om hon vill ta in allt samtidigt med varenda sak som händer runt omkring, gräs i vägkanten och springa iväg vilket gör att hon är högst ofokuserad på mig. Det har ju blivit en del tillsägningar för att överhuvudtaget ha en chans att hålla henne i ett lagom tempo och på rätt väg! Måste säga att hon är ganska svårhanterad just nu och jag försår såklart varför. De korta turerna är det enda roliga som händer just nu och efter snart 3 månader stillastående har man antagligen en hel del myror i brallan. 
 
På morgonen får hon en halv dos lugnande och det är precis lagom; pigg och glad häst men ett snäpp närmare jorden på promenaden. Jag kan inte ge henne lugnande två gånger på en dag vilket gör att eftermiddagarna blivit intressanta med lite hopp hit och dit och en takt som ett ånglok. Har betat henne minst 20 minuter innan promenaden nu så hon lugnat sig lite och blivit lite mutad vilket faktikst hjälpt, man får hitta de små sakerna som förbättrar situationen.
 
Som det ser ut nu kommer veterinären imorgon (det kan ju alltid ändras) och då får jag prata med henne ordentligt vilket känns skönt. Bästa tänkbara scenario är såklart att V är frisk, men med den oturen vi haft under våren har jag inga förväntningar. Jag kollar och kollar men varken ser eller hör någon hälta eller ojämnhet när vi går men det kan ju vara såpass lite att jag inte ser det från sidan när jag går med henne, man vet ju inte. Vad jag dock vet är att jag och veterinären, oavsett hälta eller inte, måste göra en förändring för mitt rumptroll. Hon kommer snart att skada sig ordentligt om hon fortsätter vila och stå stilla som hon gjort nu, för hon står inte stilla varken i boxen eller sjukhagen. Går i cirklar, hoppar runt och skrapar i marken vilket gör att jag inte ser hur någon eventuell skada skulle kunna läka ut ändå så som hon håller på. Jag förstår henne, efter 3 månader instängd är det hennes tur att få komma ut nu!