Lycklig som få

Min underbara lilla pålle är frisk, hon är faktiskt FRISK!! Äntligen kom beskedet jag väntat så länge på, har inte riktigt tagit in att vår sjukresa är över och vår rehabiliteringsresa nu börjar. Veterinären kom ut till gården och Viggson var såklart överallt och ingenstans samtidigt. Vi fick tillsalut koll på grejerna och kunde både gå och springa ganska rakt fram utan hopp eller krumelurer. Hon böjde även benet, hann dock bara hålla det ca 30 sekunder innan V tröttnade på att stå stilla men det såg bra ut så det räckte tyckte hon. 
 
Hon travade fint på benet och hade ett jämnt tryck utan någon hälta. Hon sa att man kan luras av att hon har tappat så mycket mer muskler på vänster sida av rumpan än den högra att det ser ut som hon sänker korset där fast det egentligen då bara är att hon är så omusklad. Såg ganska tidigt att hon tappat mer på vänster sida än höger, vilket är logiskt eftersom hon avlsatade där så mycket i början. Men trollet travade med spänstiga steg och tyckte det var superkul att springa lite.
 
Nu blir det till att bygga upp henne igen och framför allt då på vänser sida. Har en snäll mamma som raggat tag i 0,5 kg vikter som man lätt kan spänna på vänster bakben under skritturrerna. På fredag börjar vi med vikten och allt eftersom skrittiden ökar lägger jag på en vikt till så hon då får gå med 1 kg på benet. Ska öka promenaderna med 5 min var 5:e dag och sedan stämma av med kliniken igen om 3 veckor och se hur det går för oss då, så nu blir det 15 min promenad 2 gånger/dag.
 
Hon får hålla sig till sjukhage ett tag på det nya stället nu, även om det är tråkigt, tills hon landat helt där. Sedan får jag se vilka förutsättningar det finns att successivt öka storleken på hagen när jag är där, förhoppninsvis kan hon öka hagen i takt med längden på skritturerna men det återstår att se. Som veterinären sa är det nog bättre att hålla henne på mindre yta tills hon landat mer i promenaderna så hon inte drar iväg och gör något dumt precis nu när vi får komma igång igen. Önskar såklart att hon snarast får gå i gräshage hela dagarna och håller tummarna att det inte tar allt för lång tid innan det händer. Vi är friska och det är fantastiskt, lång väg tillbaka nu och jag är motiverad till tusen att verkligen få till det här och sedan stanna kvar där!