Årssammanfattning del 2

 Ja, nu kommer då sammanfattningen av den roligaste biten, hästar! Jag hade haft ett uppehåll från hästar på 1,5 år efter jag tog studenten då jag på något sätt tappat suget lite. Tror det var för att innan gymnasiet så var det tävlingar varje helg, det var träningar hela tiden och hästar hit och dit och överallt och man var på topp. Sen flyttade jag till skolan och det blev aldrig samma igen, färre möjligheter till tävlingar och inte alls samma typ av träningar så jag tappade väl suget lite där och ville testa något annat. 
 
Men i våras började jag hänga lite i stallet hos min duktiga tränare och märkte snabbt hur mycket jag saknat stallet och hästarna. Eftersom jag bodde inne i Gbg då var det lite knepigt att ta sig ut men jag åkte dit när jag kunde. 
 
 
Sedan behövde mina fina gamla gamla stallvänner lite hjälp med sina ponnyer också vilket jag gärna ställde upp på, väldigt roligt att rida ponny och väldigt roligt att spendera lite tid med dem igen också :) 
 
 
 
Till sommaren sen hände det mycket annat så tiden flög iväg men i juli ringde Adde och fråga om jag ville följa med till Tyskland och jobba i två veckor. Såklart tog jag chansen på ett litet hästäventyr och ett äventyr blev det. Sjukt fina hästar och en helt otroligt fin gård det var. Hann med väldigt mycket på kort tid och det var bara solsken, värme, tävlingar och hästar så vad fanns det att klaga på?
 
 
 
 
 
Sedan kom flytten till Halmstad och där fick jag hjälpa lite kompisar att rida när de behövde hjälp eller så hade jag tur att det fanns någon extra häst över jag kunde haffa. 
 
 
 
Efter detta fick jag ju bara mer och mer sug efter att ha en egen häst och tack vare Alex faktiskt som fick mig att inse att jag kanske kunde få ihop det med lite jobb och slit blev drömmen verklighet. Halmstad ger så mycket mer möjligheter att fakitskt ha en häst utan att det kostar skjortan, vilket det i och för sig gör ändå, men inte alls så många skjortor som det kostar hemma där jag i dagsläget inte skulle få ihop att ha en häst. Så Halmstad var rätt på många punkter och relativt snabbt efter att jag övertalat mamma och pappa om vilken undertbart bra idé det var att jag skulle köpa häst igen så stod vi där med Viggi i hagen. Sjuk känsla att veta att hon var min och att jag äntligen var tillbaka där jag hör hemma och dessutom mer motiverad än någonsin!
 
 
 
Så häståret har ju gått ifrån noll till hundra och jag kunde inte vara gladare för det. 2014 kommer komma med mycket kul hoppas jag och jag är taggad för att börja!